ENTRE COPES

ENTRE COPES

dissabte, 11 de gener de 2014

DOS MONTSANTS AMB ESPERIT

    Durant aquestes festes he tingut l'ocasió, entre altres viandes i caldos, de provar un parell de Montsants que m'han semblat dignes de menció.
 
  La garnatxa i la carinyena en els sòls de Montsant, juntament amb el clima i el cupatge amb les varietats introduïdes amb posterioritat (cabernet, syrah, merlot...), acaben configurant uns vins excel·lents.
  
 
CAN BLAU 

Tipus: Negre

Varietats: carinyena (samsó) garnatxa negre i syrah
 
Color cirera amb reflexos violacis. Aroma de fruita madura confitada (cireres negres i mores), espècies dolces, roure cremós. En boca és potent, golós, concentrat, especiat amb suaus tanins madurs. Final fresc amb aromes de fruita vermella amb integrats tocs de fusta.
Combina bé amb caça o guisats contundents, com ara l'ànec amb prunes i pinyons amb què el vaig acompanyar. 
 
 
 
 
 
 
 
 HERETAT NAVÀS
 
Celler: Terrasses del Montsant, SL                           
Tipus: negre
Varietats: cabernet, carinyena (samsó) garnatxa negre i syrah
 
Vi amb un bon equilibri. Bona capa, superfície brillant i tonalitats color cirera. Aromàticament, es tracta d’un vi intens en notes de fruita vermella ben madura i melmelades, sensacions balsàmiques, torrefactes i especiades pròpies de la criança en fusta, la qual confereix al vi molts matisos. En boca, es tracta d’un vi ample, persistent, i amb un postgust agradable.
    El vaig escollir per acompanyar els canalons de Sant Esteve, cosa que la meva família i jo mateix vam celebrar, fins el punt d'haver de destapar una segona ampolla.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada